Popis výchozí situace:
Po sloučení firem AVE odpadové hospodářství a AVE komunální služby bylo potřeba sloučit funkce a data z programu Databáze odpadů a Databáze odpadů KS.
Dále byl požadavek na ještě vyšší spolehlivost a robustnost databáze.
Z požadavků na rozšíření funkčnosti a ze zkušeností používání obou databází vyplynuly také požadavky na nové funkce a moduly.
Řešení:
Nyní Informační systém pro odvoz odpadu obsahuje zcela nové funkce, moduly, tiskové sestavy a především data jsou uložena v MS SQL databázi, čímž je zajištěna vysoká spolehlivost a robustnost systému.
Informační systém pro odvoz odpadu řeší a obsahuje:
- evidenci organizací, osob a partnerů (adresy sídla a dodací)
- smlouvy a jejich dodatky (výpočtové listy, podklady pro fakturaci)
- fakturaci a hromadnou fakturaci (export do SAPu)
- hromadný export faktur, smluv a dodatků do České pošty
- přijaté faktury a sledování nákladů
- adresář míst odvozů, katalog odpadů, ceníky atd.
- objednávky pro mimořádný odvoz odpadu a VOK systém Praha
- import VOK systém Praha uložených v MS Excelu do objednávek
- návozní lístky (návoz, odvoz, ztráta a poškození nádoby)
- evidenci nádob (čárový a QR kód na štítkách pro náročné provozní podmínky)
- plány provozu vozidel (příprava a realizace provozu vozidel)
- programy odvozu odpadu (směsný, separace, nebezpečný)
- provoz vozidel (puťovka) - sledování nákladů na provoz
- vozidla, sledování nákladů a oprav vozidel, termíny STK atd.
- evidence zaměstnanců, osádek, docházky a nákladů na provoz
- export docházky zaměstnanců do SAPu
- evidence odpadů (směsný, separace, nebezpečný) a export do EVI
- obchodní a provozní tiskové sestavy, statistiky nádob, odvozů atd.
- evidence pošty a stížností
- saldo, pohledávky, závazky
- napojení na systém hl. m. Prahy pro nakládání s komunálním odpadem
Informační systém pro odvoz odpadu využívá intuitivní ovládání při přechodu mezi jednotlivými formuláři a dokumenty.
Při realizaci byl kladen velký důraz na jednoduchost a hlavně rychlost přístupu k informacím.
Napříkla když volá zákazník do firmy, tak obchodník nebo dispečer musí mít na jedno kliknutí informace o smlouvě,
dodatcích, fakturaci, přistavených nádobách a termínech odvozu odpadu.
To umožňuje podávat zákazníkům rychle aktuální informace a snadno řídit obchod, provoz a řešit případné stížnosti.
Vlivem integrace systému do programu MS Office je možné přímo přenášet data z / do MS Wordu, MS Excelu, PDF formátu a elektronické pošty.