PROČ MÍT INFORMAČNÍ SYSTÉM

Obvyklý stav v organizaci bez informačního systému:

Když nemáte informační systém, tak všechny vaše informace jsou většinou v různých aplikacích nebo v různých diářích, které nejsou nebo nemohou být propojeny. Vyhledání všech těchto informací manuálně není jednoduché a ztrácí se tím mnoho cenného času, který by jinak mohl být využit k jiným a pro organizaci nebo osobu důležitějším pracem.

Důvody proč mít v organizaci informační systém:

  • všechny informace a dokumenty se v organizaci ukládají centrálně
  • dobře navržený informační systém poskytuje organizaci strategickou výhodu
  • informační systém a digitalizace poskytují úžasné možnosti
  • bezpečně uložená data, pravidelné zálohování a archivace dat
  • rychlé vyhledávání informací, vyšší produktivita práce, nižší náklady
  • statistiky a datový sklad

Kdy organizace procházejí rozvojem, krizemi a jak krize řeší:

Greinerova teorie evoluce a revoluce nám popisuje celkem pět fází, kde každá z těchto fází je charakterizována hlavním manažerským stylem a krizí, do které se tento styl postupem času dostane.

www.is-expert.cz; Informační systémy na míru, databáze, programy, webové aplikace, www stránky a software na zakázku

Kdy implementujeme informační systém:

  • když organizace nezvládá uřídit svůj růst
  • když současný stav bezprostředně ohrožuje chod organizace
  • když organizace dlouhodobě neroste nebo ji dokonce klesají zisky
  • když organizace změní vlastníka a/nebo vedení
  • když to organizaci přikáže matka, vlastník, atd.
  • když má organizace strategii a přijde na to čas

Pokud se nacházíte v podobné situaci, tak nás kontaktujte a my s Vámi zdarma na domluvené schůzce probereme možnosti řešení. K ničemu Vás to nezavazuje.

Co implementaci informačního systému předchází:

  • obvykle eskalace problémů a požadavků
  • výběr informačního systému a partnera pro procesní analýzu (často budoucí implementátor informačního systému)
  • detailní analýza procesů, správních, administrativních a finančních informačních toků
  • změna budoucího nastavení nevyhovujících procesů a informačních toků

Co implementace obnáší:

  • implementaci si musí management obhájit u zaměstnanců a získat je na "svoji" stranu
  • všichni tzv. klíčoví uživatelé si musí vyhradit čas pro implementátora
  • po dobu implementace přibudou nejrůznější diskuse, práce a přesčasy

Informační systém obvykle obsahuje některé uvedené části:

  • obchodní agendu, CRM, saldo, pohledávky a závazky
  • modul pro management - plánování, rozhodování, řízení
  • sklady, sklady na pobočkách, sklady na prodejnách
  • webový portál pro internet a intranet, CMS, B2B, e-shop
  • projekty a řízení projektů
  • výrobu, předvýrobu, výrobní sklad
  • dopravu, logistiku
  • facility management
  • archivy, galerie, knihovny
  • servis, reklamace
  • administraci IT, help desk
  • návody, postupy, znalosti - expertní systém
  • poštu a elektronickou poštu, evidenci stížností
  • účetnictví, mzdy, majetek

Některé úžasné možnosti informačního systému:

  • Když zákazník zavolá do firmy, tak na základě jeho telefonního čísla informační systém v počítači vyhledá o zákazníkovi příslušné informace a obsluha telefonu má uvedené informace ihned k dispozici na obrazovce počítače (například vidí smlouvu, stav obchodního případu, stav servisní opravy, stav stížnosti nebo požadavku atd.).
  • Zákazník přes webový portál objedná zboží a informační systém zajistí přímou dodávku zboží od dodavatele (vyrobce, velkoobchodu) přímo zákazníkovi a následně zajistí případnou instalaci, nastavení, zaškolení příslušným pracovníkem služeb pro zákazníky (obchodníkem, technikem, školitelem). O každém kroku provedeném informačním systémem je zákazník informován hlasovou službou, e-mailem nebo sms zprávou.
  • Zákazník přes webový portál (help desk) objedná službu, zadá stížnost nebo požadavek a informační systém zajistí vyřízení příslušným pracovníkem služeb pro zákazníky (obchodníkem, technikem, administrátorem). O každém kroku provedeném informačním systémem je zákazník informován hlasovou službou, e-mailem nebo sms zprávou.

Potřebujete provést nezávaznou poptávku nebo si sjednat schůzku, na které se dozvíte konkrétní možnosti řešení vašich požadavků. Klikněte na tlačítko: